Anar a la Web de la Diputació de Castelló

Marta Barrachina trasllada a la consellera les necessitats i demandes de la província de Castelló en matèria d'indústria, turisme i comerç

Marta Barrachina trasllada a la consellera les necessitats i demandes de la província de Castelló en matèria d'indústria, turisme i comerç
10 de Març de 2025

La presidenta de la Diputació es reunix amb la consellera d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, per a analitzar la situació de Vilafranca i la comarca dels Ports davant el tancament de Marie Claire, així com la posada en comú de les estratègies plantejades entre les dos administracions per a continuar impulsant el turisme a la província.

Marta Barrachina trasllada a la consellera les necessitats i demandes de la província de Castelló en matèria d'indústria, turisme i comerç.

La presidenta de la institució provincial, Marta Barrachina, s'ha reunit este dilluns amb la consellera d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, per a analitzar la situació de Vilafranca i la comarca dels Ports davant el tancament de Marie Claire, així com la posada en comú de les estratègies plantejades entre les dos administracions per a continuar impulsant el turisme a la província.

“L'arribada d'oportunitats, progrés i desenvolupament a la nostra terra ha d'anar lligat a la creació de llaços, sinergies i col·laboracions entre administracions, i per això reunions com la mantinguda hui amb la consellera són fonamentals”, ha expressat la dirigent provincial. En eixe sentit, la reunió mantinguda amb la consellera titular d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, forma part del compromís de la presidenta de la Diputació de Castelló de ser l'altaveu del conjunt de la província perquè les administracions competents atenguen les seues demandes i necessitats. “En la nostra labor com a ajuntament d'ajuntaments està abordar amb les administracions competents les inversions necessàries perquè la nostra província continue avançant i continue sumant desenvolupament i oportunitats”, ha incidit la màxima representant de la institució provincial.

Quant a la trobada mantinguda este dilluns, un dels principals temes abordats ha sigut la situació de Vilafranca i del conjunt de la comarca dels Ports davant el tancament de Marie Claire. La presidenta Marta Barrachina li ha trasllat a la consellera la moció impulsada per part del Govern Provincial al ple d'este mes de març per a sol·licitar a les administracions autonòmica i estatal la posada en marxa del “Pla Oportunitats Els Ports”, un pla estratègic que tinga com a objectiu contribuir al desenvolupament social i econòmic de Vilafranca i la comarca dels Ports.

La moció presentada pel Govern Provincial ve motivada després de la decisió per part de For Men, l'empresa que va adquirir Marie Claire, de l'anul·lació del contracte de compravenda de la companyia i l'acomiadament col·lectiu sobre el total de la plantilla. Així, davant els reiterats fracassos per salvar el futur de l'empresa, la vulnerabilitat dels actuals treballadors i les seues famílies i la falta de respostes per part dels administradors i governs anteriors, des de la Diputació de Castelló instaran que s'adopten diverses solucions per a contribuir al desenrotllament social i econòmic de la comarca dels Ports i ajudar directament als treballadors afectats pel tancament de Marie Claire.

Amb eixe objectiu d'ajudar directament als treballadors afectats pel tancament de Marie Claire, durant la reunió celebrada en el Palau Provincial s'ha posat sobre la taula el pla de recol·locació que dissenyarà Labora, el Servei Valencià d'Ocupació i Formació. “Un pla que forma part de les demandes que traslladem al Consell perquè es puguen cobrir les demandes no ateses per l'empresa”, ha expressat Marta Barrachina. A través de la moció impulsada pel Govern Provincial també se sol·licitarà al Govern d'Espanya que assumisca les pèrdues acumulades per l'empresa Marie Claire i col·labore amb el finançament i inversions necessàries per a atraure noves oportunitats d'ocupació a la comarca dels Ports. A més, instaran que assumisca el Fogasa el pagament immediat dels deutes acumulats amb els treballadors.

 

Impuls al turisme

En un altre orde de coses, durant la reunió també s'ha analitzat el pla estratègic per a continuar impulsant a la província de Castelló com a destinació turística d'excel·lència. Dins de les accions dutes a terme conjuntament s'ha analitzat la fira de turisme de Berlín, celebrada la setmana passada i en la qual va ser present tant el Consell com el Patronat Provincial de Turisme, promocionant l'oferta turística i gastronòmica de la província de Castelló. Una fira que, juntament amb la World Travel *Market de Londres i Fitur a Madrid, és un dels majors aparadors turístics del món i d'ací la importància de promocionar la província en el mercat alemany, el segon país emissor de turistes estrangers a la província de Castelló, per a continuar sumant turistes i aconseguir l'objectiu de 2,2 milions de visitants per a este 2025 en el nostre territori.

Per part seua, la consellera d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, ha destacat “l'aposta ferma del Govern valencià per la província de Castelló” tant en matèria d'Indústria com en l'impuls del sector turístic. En el cas concret de Marie Claire, Cano ha destacat “la rapidesa amb la qual ha actuat la Generalitat, articulant un pla de formació des de la Conselleria d'Ocupació”; també el “avanç en temes d'innovació, amb la creació del hub en el Port de la capital” i la restauració de l'edifici de Correos en la capital, “que centralitzarà els serveis territorials de la Conselleria”.

Quant al turisme, la consellera ha precisat que la província “forma un puntal bàsic de l'estratègia del Govern valencià”, gràcies a la qual “el sector va tancar 2024 amb xifres rècord tant de número de visitant com de gasto turístic”. En el cas concret de Castelló, l'any passat es va registrar un increment del 5,8% en el nombre de turistes estrangers, amb un gasto total de 564 milions d'euros, un 6,5% més.

En matèria de comerç, durant la trobada també s'ha tractat les accions dutes a terme entre les dos administracions per a impulsar el xicotet comerç com a base de l'economia i el desenvolupament de la província. Al respecte, la presidenta Marta Barrachina ha posat en valor a les petites i mitjanes empreses i els autònoms que són “de vital importància en la xarxa de teixit empresarial de la província, generant ocupació en tots i cada un dels 135 municipis de la província i per això des de totes les administracions competents hem de conjuminar sinergies per a mantindre un comerç viu i actiu”.

No trobes el que busques?

Prova amb el nostre buscador