La diputada de cultura, Ruth Sanz, destaca “la importància d'aquests projectes per a reactivar els espais històrics de la província”
La Diputació impulsarà la fase final del projecte de renovació de l'equipament expositiu del castell amb una dotació de 366.000 euros, que té com a objectiu millorar les instal·lacions i fomentar les visites. Per a aquesta segona fase es renovaran les zones de la casa de l'aigua, la sagristia i l'església, saló del cónclave, masmorres, terrasses i pati d'armes; i es preveu que les millores en els espais finalitzen i òbriguen al públic el mes de setembre de 2021. La corporació provincial ha invertit així, després d'una primera fase de 100.000 euros, un total de 466.000 euros perquè la fortalesa siga més interactiva i puga acollir exposicions culturals que il·lustren la seua història.
La diputada de cultura, Ruth Sanz, ha assegurat que “és de vital importància reactivar llocs com el Castell de Peníscola” i ha afegit que “des de la Diputació continuaran impulsant projectes de renovació dels espais històrics i culturals de la província”.
En la primera fase d'aquest contracte bianual es va instal·lar material audiovisual en el saló gòtic amb la finalitat de realitzar esdeveniments i donar un ús polivalent a les estades de la fortalesa. El Castell de Peníscola és un dels monuments més concorreguts de la província de Castelló que, malgrat la situació sanitària i del tancament perimetral de la Comunitat Valenciana, ha rebut en el que suma d'any un total de 120.179 visites i s'espera que amb aquest projecte l'afluència de públic augmente de manera considerable.