La Diputació de Castelló ha aconseguit duplicar les visites i ingressos del Castell de Peníscola gràcies a les obres de millora connexions com a part del Pla director i la dinamització i promoció turística que ha realitzat en el que és el màxim emblema del turisme provincial.
28 d'octubre. La Diputació de Castelló ha aconseguit duplicar les visites i ingressos del Castell de Peníscola gràcies a les obres de millora connexions com a part del Pla director i la dinamització i promoció turística que ha realitzat en el que és el màxim emblema del turisme provincial. Així, el Govern provincial preveu arribar a la xifra rècord de 310.000 visitants i 1,1 milions d'euros d'ingressos per les entrades al monument durant el 2017.
El vicepresident primer de la Diputació i diputat de Cultura, Vicent Sales, ha valorat molt positivament aquestes xifres “que corroboren els bons resultats que ja està donant el Pla director impulsat per Javier Moliner. Ha estat un gran encert invertir en el que és l'emblema turístic de la nostra província, perquè dinamitzar el Castell de Peníscola repercuteix a millorar les oportunitats econòmiques de tot el patrimoni provincial”.
No en va, des que el Govern provincial va reforçar la seua aposta pel castell i la seua promoció turística a principis de 2015, la xifra de visites a la fortalesa “no ha deixat de pujar”. De fet, tal com ha destacat Sales, “fins a aquest mes d'octubre el nombre d'entrades venudes respecte a 2015 era de 55.000 més. L'objectiu és tancar l'any superant la barrera de les 310.000 entrades, la qual cosa consolida el Castell de Peníscola com un dels monuments més visitats d'Espanya”.
A més, aquest increment de visitants ha suposat “un increment notable” dels ingressos de la fortalesa. Així, fins a aquest mes el castell havia generat ingressos superiors a un milió d'euros, exactament 1.019.257 euros. “La posada en marxa del Pla director ha permés duplicar en a penes dos anys la xifra d'ingressos i el nombre de visitants al Castillo de Peníscola”, ha explicat Sales”.
Cal assenyalar que la política de preus que ja és baixa per si mateixa, amb un preu de 5 euros per entrada, fa que menys del 50% de les visites paguen aquest preu d'entrada general, ja que hi ha entrades de preu reduït per a persones desempleades, menors de 16 anys, persones jubilades, docents, estudiants i inclús gratuïtes per a xiquets i xiquetes menors de 8 anys i persones amb discapacitat.
Visites i aposta museística
Dins d'aquesta promoció del monument, des de la institució provincial s'han impulsat les visites teatralitzades per als visitants amb una gran acceptació del públic i omplint l'aforament de les visites teatralitzades nocturnes, amb un preu de vuit euros, i amb un aforament reduït de 100 persones per sessió.
Cal destacar que la visita al recinte queda enriquida gràcies a les actuacions ja concloses del Pla director amb la museografia de la primera fase del pla, que inclou cavallerisses, cos de guàrdia i habitacions del Papa Luna, amb la qual cosa s'ha afegit “un nou atractiu al castell” alhora que es du a terme una labor didàctica i explicativa dels primers 200 anys de la història del castell, que comprenen d'altra banda, la vida dels inquilins més il·lustres de la fortalesa.
Dinamització cultural i turística del castell
La dinamització cultural i turística del castell per part de la Diputació de Castelló no ha vingut únicament de la mà de la rehabilitació i la museografia del Pla director, sinó que el Govern provincial haurà destinat al concloure 2017 un total de 400.000 euros a programar activitats de qualsevol tipus amb què dinamitzar tant la programació del Castell de Peníscola com del seu entorn.
S'inclouen tant activitats musicals, com teatrals, així com d'altres àmbits amb l'únic objectiu d'atraure més turisme.