Anar a la Web de la Diputació de Castelló

José Martí visita els treballs de recuperació de les pintures fingides de l'Arxiprestal de Vinaròs que la Diputació subvenciona amb 20.000 euros

José Martí visita els treballs de recuperació de les pintures fingides de l'Arxiprestal de Vinaròs que la Diputació subvenciona amb 20.000 euros
19 de Novembre de 2021

La diputada de Cultura, Ruth Sanz, ha explicat que “era urgent actuar davant el risc que els frescos desaparegueren definitivament en quatre o cinc anys”

El president de la Diputació, José Martí, considera una «molt bona notícia» l'inici de les obres de recuperació i conservació de les pintures arquitectòniques fingides de les parets exteriors de l'església arxiprestal de Vinaròs, que en el present exercici de 2021 la institució provincial subvenciona amb 20.000 euros. Així ho ha manifestat durant la visita que ha realitzat per a conéixer la marxa dels treballs al costat de l'alcalde de la localitat, Guillem Alsina, i la diputada provincial de Cultura, Ruth Sanz.

Són uns frescos del segle XVIII que van ser descoberts en 2013 amb motiu de l'exposició ‘La llum de les imatges’, que en els últims anys han patit una important deterioració, sobre els quals ara pot actuar el Bisbat de la Diòcesi de Tortosa gràcies a l'aportació econòmica realitzada per la Diputació de Castelló.

S'estan realitzant labors de neteja, consolidació i hidrofugació de tota la superfície, tractament fungicida en els murs, consolidació de fàbriques, reintegració cromàtica de les policromies i el desmuntatge d'elements impropis que afecten parts fonamentals de la façana.

Martí ha recordat que l'alcalde Alsina ja li va plantejar la necessitat de donar una solució a aquest problema en la primera visita oficial que va realitzar a la localitat el 17 de juliol de 2019 i “com no podia ser d'una altra manera, hem actuat en conseqüència”.

Per la seua part, la diputada provincial de Cultura ha destacat que es tracta d'una actuació providencial perquè segons li han comunicat els tècnics de l'empresa adjudicatària de l'obra, “era imprescindible actuar perquè en cas contrari, en quatre o cinc anys les pintures es perdrien definitivament”. A més, ha explicat que “amb el tractament que s'està realitzant no serà necessari tornar a aplicar una placa de manteniment en vint o vint-i-cinc anys”. També ha referit que “aquesta actuació ens està permetent recuperar elements que no van aparéixer en els temps de l'exposició de la llum de les imatges”.

No trobes el que busques?

Prova amb el nostre buscador