Anar a la Web de la Diputació de Castelló

La Diputació de Castelló promociona l'oferta turística de la província en la Fira de Berlín per a enfortir el creixement del 20% de visitants d'Alemanya

La Diputació de Castelló promociona l'oferta turística de la província en la Fira de Berlín per a enfortir el creixement del 20% de visitants d'Alemanya
8 de Març de 2025

El Patronat de Turisme ha establit aliances estratègiques en la fira de turisme de la capital alemanya per a continuar posicionant a Castelló com una destinació turística d'excel·lència.

La Diputació de Castelló ha promocionat l'oferta turística de la província en la Fira de Berlín per a enfortir el creixement del 20% de visitants d'Alemanya.

El Patronat de Turisme de la Diputació de Castelló ha sigut present esta setmana en la fira Internationales Tourismus Börse (ITB) de Berlín, una fira en la qual el Patronat Provincial ha pogut establir aliances estratègiques i continuar posicionant a Castelló com una destinació turística d'excel·lència.

La connexió aèria de la província de Castelló amb Alemanya i l'increment d'alemanys que van triar en 2024 la província de Castelló com a destinació de les seues vacacions han convertit a Alemanya en el segon mercat emissor de turistes estrangers a la província per darrere de França i s'ha erigit com el major emissor de pernoctacions. D'ací la importància de la participació del Patronat Provincial de Turisme en la fira de Berlín.

Concretament, durant el 2024, la província de Castelló va rebre a 77.424 turistes, una xifra que s'ha incrementat un 20,22% respecte a l'any anterior i que situa a Alemanya en segon lloc, únicament superat per França que continua sent el major emissor de turistes estrangers a la província amb prop de 100.000 visitants durant l'any anterior. Països Baixos, el Regne Unit i Itàlia completen els cinc països amb major nombre de viatgers a la nostra província.

“L'increment de turistes, en este cas, en el mercat alemany, és fruit de la política turística que duem a terme des del Govern Provincial per a aconseguir l'objectiu de 2,2 milions de turistes, desestacionalitzar la demanda turística i la internacionalització”, ha expressat la presidenta de la Diputació de Castelló, Marta Barrachina, qui destaca la importància de la participació en estes fires, “per a continuar posicionant-nos com a destinació turística d'excel·lència”.

Així, en el camí per continuar marcant l'excel·lència i sumant turistes estrangers, durant la fira de turisme celebrada a Berlín, el Patronat Provincial de Turisme ha mantingut diverses reunions en les quals s'ha posat en valor tant l'oferta de sol i platja de la província dirigida al públic familiar, així com l'oferta cultural i els clubs de producte Castelló Cycling i Castelló Ruta de Sabor.

Les reunions mantingudes a Alemanya han sigut amb el turoperador alemany especialitzat en cicloturisme i senderisme, Trek & Ride Travel; el turoperador holandés especialitzat en cicloturisme i senderisme, Ecktiv.nl; el turoperador alemany de turisme cultural, Vivahola; la plataforma per al posicionament de rutes de cicloturisme que inclou cercadors i planificadors de rutes, Outdooractive; l'agència de viatges especialitzada en turisme familiar, Familienurlaub-info; amb Turespaña; amb el turoperador austríac especialitzat en cicloturisme, Eurofun Touristik / Eurobike; amb el turoperador britànic especialitzat en cicloturisme, Epic Road Rides; i amb el turoperador suís especialitzat en viatges de cicloturisme, turisme actiu i trailrunning, Eurotreck.ch. A més d'això, des del Patronat enviaran informació de Castelló Cycling a empreses amb les quals es va contactar via en línia com Penguintravel, Pedalo Reisefreunde, Terranova Biketours.

La presència del Patronat Provincial de Turisme en la fira de Berlín forma part del pla que duu a terme per a projectar la província al món. Una projecció per a la qual es destina 1,5 milions d'euros per a la presència de la província en fires a nivell nacional i internacional, campanyes de publicitat de la destinació i viatges de familiarització a turoperadors i periodistes especialitzats en turisme, entre altres accions. “La província de Castelló és un destí que és atractiu no sols a l'estiu, sinó durant els 365 dies de l'any i això és el que fem en les fires, defendre les fortaleses turístiques dels nostres municipis”, ha indicat el vicepresident i responsable de l'àrea Turística, Andrés Martínez.

La presència en esta mena de fires forma part del conjunt d'accions marcades des de la Diputació de Castelló per promocionar i continuar impulsant els productes turístics de la província amb l'objectiu posat a aconseguir el gran objectiu de 2,2 milions de turistes per a este 2025.

Recordar que l'Estratègia Turística Provincial per al present exercici versa entorn a cinc productes turístics principalment: el cicloturisme sota la marca Castelló Cycling, la gastronomia sota la marca Castelló Ruta de Sabor, el programa de viatges per a majors Castelló Sènior, els festivals de música sota la marca Castelló Terra de Festivals; i els encants de la província en la pantalla amb Castelló Terra de Cinema. Al costat d'estos cinc productes turístics, a més de la promoció del turisme de sol i platja, la Diputació de Castelló perseguix els objectius d'atraure més turistes, internacionalitzar Castelló, desestacionalitzar el turisme i potenciar un turisme de qualitat i salut.

No trobes el que busques?

Prova amb el nostre buscador